Ingatlan felajánlása értékesítésre vagy bérbeadásra

Tisztelt Érdeklődő!

Az alábbi adatok kitöltése Önnek nem jelent semmilyen kötelezettséget, mi felvesszük Önnel a kapcsolatot tájékoztatás céljából, és segítünk minden kérdésben. Köszönjük bizalmát.
Szabályok:<br/> -A név megadása kötelező.
Szabályok:<br/> -A telefonszám megadása kötelező.
Szabályok:<br/> -Az email cím megadása kötelező.<br/> -Formailag helyes e-mail címet adjon meg.
Kérem, adja meg, hogy hol található az ingatlan<br/>Szabályok:<br/> -Az elhelyezkedés megadása kötelező.
Pl.: családi ház, panel, stb...<br/>Szabályok:<br/> -A jelleg megadása kötelező.

Facebook

LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE...

Egy fejlesztési elképzelésből hogyan valósulhat meg egy komoly beruházás?

Számba vesszük, hogy mik az első lépések egy pályázat benyújtását megelőzően, mik azok a kérdések, ahol mérlegelnünk kell, milyen eszközökkel javíthatjuk a pályázati forrás elnyerésének esélyeit, és mik a konkrét feladataink a pályázati dokumentáció összeállításakor.
A támogatói döntést követően elsősorban a projekt pénzügyi finanszírozása során vannak olyan alternatív választási lehetőségeink, mellyel gördülékennyé tehetjük a projekt megvalósulását, a támogatás lehívását.
Végezetül cikkünk segítségével betekintést nyerhet abba, hogy a projekt fenntartása során milyen jelentéstételi kötelezettségekre kell felkészülni.
HOGYAN PÁLYÁZUNK ?

Amennyiben van egy fejlesztési elképzelésünk, utána kell nézni, hogy van-e olyan pályázati lehetőség, melynek segítségével - vissza nem térítendő vagy visszatérítendő forrás elnyerésével - tudjuk azt megvalósítani. Amennyiben találunk a projekthez illeszkedő kiírást, első körben meg kell állapítanunk, hogy jogosultak vagyunk-e a pályázat benyújtására. Ezt követõen meg kell vizsgálnunk, hogy ennek keretében mely tevékenységek támogathatók, mely költségek elszámolhatók, így össze tudjuk állítani a projekt – a későbbiekben árajánlatokkal alátámasztandó - költségvetését, mely alapján körvonalazódik - a támogatási intenzitás függvényében - az elnyerhető forrás mértéke illetve a projekt saját forrás szükséglete. Mindenképpen számba kell venni a támogatás elnyerése során a megvalósításra rendelkezésre álló idõszakot, a kötelezõen vállalandó kötelezettségeket, illetve a megvalósítási és fenntartási idõszakra nyújtandó biztosítékokat, valamint azok mértékét! Ezt követően tudunk felelős döntést hozni a pályázat benyújtásával kapcsolatban.
Ha a pályázat benyújtása mellett döntünk, érdemes megvizsgálni a nyerési esélyeket. Pályázatonként eltérő az értékelési eljárás: van, amikor könnyített eljárás keretében minden, a projekt kiválasztási szempontoknak megfelelő projekt támogatást nyer, azonban számtalan pályázat esetében a befogadási kritériumok vizsgálatát részletes szakmai értékelés követi, ahol előre megadott szempontok szerint pontozzák a pályázatokat, és a minimum pont felettiekről a döntés-előkészítő bizottság javaslata alapján születik döntés. Ennek eredményét a rendelkezésre álló keretösszeg, a beérkező pályázatok száma és értékelése is befolyásolja. Mindezek miatt érdemes akár többletvállalásokkal a magasabb pontszámok elérésére törekedni, de természetesen a reális vállalhatóság határain belül.
Maga a pályázatírás folyamata az alábbi munkafázisokat foglalja magában:

  • a pályázati formanyomtatvány kitöltése,
  • a pályázati kiírástól függően a pályázat mellékleteként benyújtandó üzleti terv és a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése,
  • a szükséges csatolandó dokumentumok leellenőrzése,
  • a pályázati dokumentáció összeállítása,
  • pályázati dokumentáció elektronikus felületre történő feltöltése,
  • a pályázati dokumentáció megadott példányszámban történő sokszorosítása, lefűzése, beadása
A közreműködő szervezet először a pályázat formai, majd tartalmi elemeit vizsgálja, mely esetekben hiányosságokat állapíthat meg. Erről elektronikus vagy papír alapú értesítést küld, melyben meghatározza a szükséges hiánypótlást, illetve annak határidejét. Amennyiben mindezeket teljesítjük, akkor a közreműködő szervezet befogadja a pályázatot, ezt követően történik annak szakmai értékelése, illetve a bíráló bizottsági ülésen a pályázat elbírálása. A pozitív, támogatói döntést követően elvégzendő feladatok már a projektmenedzsment feladatok keretében történnek.
A TÁMOGATÁSOK LEHÍVÁSA

A projektmenedzsment feladatok első lépése a Támogatási Szerzõdés megkötése. Erre rendszerint a támogatói döntésben meghatározott időszak áll a rendelkezésünkre. A Támogatási Szerződés összeállítása ugyan a közreműködő szervezet feladata, azonban ehhez számos adatot és csatolandó dokumentumot, igazolást (mint pl.: saját forrás igazolása, jogerõs hatósági engedélyek, biztosítékok megléte, stb.) kell a rendelkezésükre bocsátanunk.
A projekt megvalósítását - a kiírástól függően - általában a pályázat benyújtását vagy befogadását követően saját kockázatra megkezdhetjük, azonban aki kizárólag a pályázati forrás segítségével kívánja azt végrehajtani, megvárhatja a Támogatási Szerződés aláírását is.
A konstrukciók egy részében lehetőség van előleg igénybevételére, amely megfelelő ütemezéssel a projekt teljes megvalósítása során a rendelkezésünkre állhat. Fontos tudni, hogy a pályázatok nagyobb része esetében választhatunk utófinanszírozást, szállítói finanszírozást, illetve vegyes finanszírozást, továbbá egyes esetekben engedményezést. Míg utófinanszírozás esetében a támogatási összeget és a saját forrást is előre meg kell finanszíroznunk, addig szállítói finanszírozás esetén kizárólag az önerőt szükséges megfizetnünk a szállítók részére. Vegyes finanszírozás esetén egyes számlák az előbbi, mások az utóbbi finanszírozási forma alá esnek. Engedményezésrõl akkor beszélünk, amikor a támogatás jogosultja egy engedményezett. A támogatás lehívása történhet több vagy akár egy ütemben is, ennek megválasztása a biztosítéknyújtás okán lehet kiemelt jelentőségû. Az elszámolás során pénzügyi beszámolót kell benyújtanunk - mely lehet időközi kifizetési kérelem, vagy egyszeri lehívás esetén záró kifizetési kérelem - melyekhez a Támogatási Szerződésben rögzített fejlesztés pénzügyileg teljesített számláit, azok alátámasztó dokumentumait, szakmai beszámolót és speciális, elektronikus felületre feltöltött adatbázisból generált kérelmet kell csatolnunk. Mindezeket a közreműködő szervezet ellenõrzi, hiányosságok esetén hiánypótlás keretében azok javítását kéri, majd az elfogadott számlák tekintetében rendelkezik a támogatási összegek utalásáról: utófinanszírozás esetén a kedvezményezett, szállítói finanszírozás esetében közvetlenül a szállító számlájára. Erre a közvetítő szervezetnek előbbi esetben – a hiánypótlási időt nem beleszámítva – 60 nap, utóbbi esetben 30 nap áll rendelkezésére.
A támogatásszerzés folyamatában így a munka nagyját a támogatások maradéktalan és hatékony lehívása jelenti. Mindez rendkívül precíz és jól szervezett munkát igényel. Egy tapasztalt projektmenedzser a beruházás megfelelő ütemezésével, az előleg optimális felhasználásával és elszámolásával, a megfelelő finanszírozási formák alkalmazásával és a kifizetési kérelmek ütemezésével, hibátlanul összeállított elszámolások benyújtásával – aminek eleme a fejlesztés során kiállított számlák és bizonylatok, alátámasztó dokumentumok naprakész ellenőrzése - rendkívül gördülékennyé és egyszerűvé teheti egy projekt megvalósítását és a pályázati támogatás elszámolását.

TEENDŐK A MEGVALÓSÍTÁS UTÁN:

A pályázattal kapcsolatos teendőink a pályázati támogatás lehívásával még nem szűnnek meg. A projekt megvalósítása és fenntartása során elkülönített számviteli nyilvántartást kell vezetnünk, a projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell nyilvántartanunk a pályázati útmutatókban meghatározott időpontig.
A megvalósítást egy jellemzően 3-5 éves fenntartási idõszak követi, amely során a támogatásból megvalósított beruházást (épített ingatlant, vásárolt eszközöket, beszerzett berendezéseket) folyamatosan működtetni szükséges, azok elidegenítésére és bérbeadására általában nincs lehetőség.
A pályázatban a fejlesztés megvalósítását követő időszakra tett vállalásokat (árbevétel növekedés, foglalkoztatotti létszám bővítése vagy tartása, személyi jellegű ráfordítások mértéke, bruttó hozzáadott érték növekedés vállalása, stb.), továbbá az indikátorok tervezettnek megfelelő alakulását, az esélyegyenlőségi szempontoknak és a környezeti fenntarthatósági kritériumoknak való megfelelést is ez időszak alatt kell teljesítenünk. A monitoring tevékenység során az úgynevezett fenntartási jelentésekben a Támogatási Szerződésben foglalt gyakorisággal és tartalommal kell adatokat szolgáltatnunk a támogatott projekt eredményességérõl és hatékonyságáról, így különösen a célokhoz mért előrehaladásról (ideértve a számszerűsített célok mutatóit), továbbá - megfelelő indokolással - a céloktól való jelentős eltérésekről.
Ezek be nem tartása a támogatás visszafizetésével járhat, így kiemelten fontos a fenntartási időszak alatti precíz jelentéstétel.
A támogatott tevékenység akkor tekinthető lezártnak, ha valamennyi vállalt kötelezettséget teljesítettük, és a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló záró beszámolót a támogató jóváhagyta, valamint a záró jegyzőkönyv elkészült, vagy Záró Projekt Fenntartási Jelentést elfogadó levél kiküldésre kerül.

Teljes körű pályázatmenedzseléssel foglalkozunk. Komplex támogatást, együttműködést kínálunk Önnek, legyen szó Uniós és hazai forrásokról.

/files//Button_palyazat_elominosito.jpg

Érdeklődését kérem jelezze a 70/904-5517  telefonszámon, vagy a palyazat@okosmegoldas.hu e-mail címen, illetve személyesen a Célpont Irodában: Pápa, Szalmavári utca 13

/files//parton_palyaz.jpg

Ingatlankereső

-
-
-
CP

Kiemelt ajánlatokKiemelt ajánlatok: